<5 6 Jeg er urolig, fordi jeg ser noget, der ikke er der 7> english
1. Øvelserne med denne idé er meget lig de foregående. Igen er det nødvendigt at nævne både formen på følelsen (vrede, frygt, ængstelse, depression o.s.v.) og den nøje opfattede kilde til anvendelsen af denne idé. For eksempel:
Jeg er vred på ____________, fordi jeg ser noget, der ikke er der.
Jeg er bekymret for __________ , fordi jeg ser noget, der ikke er der.
2. Dagens idé er brugbar til anvendelse på alt det, der synes at ryste dig og kan med et godt resultat anvendes hele dagen med dette formål for øje. De tre eller fire øvelsestidspunkter, som kræves her, bør imidlertid følge efter et minut eller to med undersøgelse af sindet som før, hvorved anvendelsen af dagens idé på hver bekymrende tanke bliver afdækket.
3. For at gentage: Hvis du har modstand imod at anvende dagens ide på nogle bekymrende tanker mere end på andre, mind da dig selv om de to advarsler fra foregående lektion:
Der findes ingen små ophidselser.
De er alle lige forstyrrende for min sindsro.
Og:
Jeg kan ikke beholde denne form for ophidselse
og lade de andre forsvinde. For disse øvelsers skyld,
vil jeg da betragte dem alle som ens.